- Dokumentai gali būti nurašomi iš fondo apskaitos, pripažinus juos nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti dėl šių priežasčių: nusidėvėjo ir/ar vartotojų
sugadinti; turinio požiūriu tapo neaktualūs; prarasti vartotojų ir šis faktas atitinkamai įformintas; perduoti į mainų fondą; dėl kitų priežasčių prarasti dokumentai
(sunaikinti (sugadinti) avarijų, gaisrų ir kitų stichinių nelaimių metu) šiuos faktus atitinkamai įforminant.
- Dokumentų nurašymui sudaroma komisija, įtraukiant į ją administracijos, buhalterijos ir bibliotekos atstovus.
- Nurašymo aktas sudaromas vadovaujantis Pripažintų nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti bibliotekos dokumentų nurašymo aktu (Bibliotekų apsaugos nuostatai, 10 priedas). Pagal kiekvieną dokumentų nurašymo priežastį surašomas atskiras
aktas.
- Aktas yra pagrindas dokumentų išėmimui iš bibliotekos fondo; jų bibliografinių įrašų pašalinimui iš bibliotekos katalogų, kartotekų, DB, išbraukimui iš vienetinės ir bendrosios fondo
apskaitos; balansinės vertės nurašymui iš buhalterinės apskaitos dokumentų. Techninėmis priemonėmis vedančių apskaitą bibliotekų nurašomų dokumentų inventoriniai numeriai išbraukiami ir iš
atspausdintų inventoriaus knygos puslapių.
- Rekomenduojama, kad dokumentų nurašymas neviršytų metinio naujų dokumentų gavimo, daugiau dokumentų gali būti nurašoma, suderinus su steigėju.
- Nurašomų dokumentų vertė akte nurodoma (rubliais, talonais, litais) pagal inventoriaus knygą, akto pabaigoje bendra suma turi būti perskaičiuota pagal nurašymo metu Lietuvoje galiojančius
piniginius vienetus.
tagPlaceholderTags: fondas
Write a comment