Luisa Marquardt. Praktinis vadovas mokyklos bibliotekai

  LMBDA vienas iš tikslų – kelti mokyklų bibliotekininkų kvalifikaciją, diegti mokyklų bibliotekininkystės naujoves Lietuvoje. 2019 m. asociacija ėmėsi iniciatyvos išversti IFLA Gaires mokyklų bibliotekoms. Tai pasiteisino. Gairių dėka formuojasi naujas požiūris į mokyklos biblioteką ir jos raidos perspektyvas. 2023 m. LMBDA pristato naują vertimą - Italijos Romos Tre universiteto dėstytojos profesorės Luisos Marquardt leidinį Kova prieš edukacinį skurdą: biblioteka kiekvienoje mokykloje. Praktinis vadovas mokyklos bibliotekai". Leidinį išvertė Janina Aidulytė, redagavo Žaneta Pratusevičienė. 

  Ši knygelė buvo parengta vykdant socialinę atskirtį mažinantį projektą Italijoje ir pasiūlyta švietimo bendruomenei kaip praktiškas ir lengvai naudojamas vadovas kuriant efektyviai veikiančią mokyklos biblioteką. Būtent skaitymo skatinimas, prieiga prie žinių ir informacijos yra priemonės mažinti socialinę atskirtį, atsiradusią dėl skirtingų gyvenimo sąlygų, kuriose mokiniai gyvena šeimose, ir netolygaus švietimo vystymosi tarp regionų. Italijoje vykdyti tyrimai parodo ryšį tarp efektyviai veikiančios mokyklos bibliotekos ir geresnių moksleivių pasiekimų. Italijoje moksleivių italų kalbos ir matematikos žinioms patikrinti vykdomi INVALSI testai ir rezultatai geresni tose mokyklose, kuriose mokyklų bibliotekų veiklos lygis aukštesnis ir knygų fondų apimtis yra didesnė.

 Šis leidinys aktualus ir Lietuvos mokyklų bibliotekininkams, bei visai švietimo bendruomenei. Jis apibendrina naujausią pastarųjų metų mokyklų bibliotekų veiklą, bibliotekininkystės naujoves, kaip bibliotekos prisitaiko prie Darnaus vystymosi tikslų ir skaitmeninės visuomenės kūrimo iššūkių.  Leidinyje pateikiamos rekomendacijos kaip kurti (atnaujinti) mokyklos biblioteką. Taip pat jį reikėtų perskaityti pradedantiems bibliotekininkams. Pateikiama vertingų patarimų kaip tvarkyti fondą, projektuoti bibliotekos erdves, vykdyti skaitymo skatinimo, informacinio raštingumo ugdymo veiklas. Vertinga leidinio dalis - daug nuorodų į svetaines, dokumentus, norintiems gilintis plačiau. Naudingos patirties galima pasisemti ir iš Italijos pavyzdžių: ten mokyklų bibliotekos susijungusios į tinklus, kurie turi bendrą informacinę sistemą, jų veikla labiau koordinuojama, oficialioje internetinėje švietimo ministerijos svetainėje yra bibliotekų skyrius, taip pat atliekami tyrimai apie mokyklų bibliotekų veiklos reikšmę moksleivių pasiekimams. 

Download
PRAKTINIS VADOVAS MOKYKLOS BIBLIOTEKAI.p
Adobe Acrobat Document 3.3 MB