Mintys su perskaitytų knygų emocijomis

  Spalis - Tarptautinis mokyklų bibliotekų mėnuo: ,,Skaitydami kuriame taikų ir harmoningą pasaulį“ – kuo daugiau pamatysime šviesos tuo geriau. Telšių ,,Ateities“progimnazijos biblioteka pakvietė į skaitymų ir pojūčių kelionę: renginių ciklai, pamokos, netradiciniai susitikimai ir teminiai skaitytinų knygų stalai. Apskritai, galima sakyti, duotas startas individualiai surastos knygos raiškai, sutelkiant bendruomenę.

  Pirmokus bibliotekininkė pakvietė į knygų degustaciją! Žodžių ragavimui paruoštas meniu: keturi skirtingų temų stalai - su įspūdingu garnyru – spalvingu reginiu, juk vaizdas sustiprina žodį! Pirmas stalas – knygos apie jausmus. Antrasis - rekomenduojamos knygos, kurias reikėtų pirmiausia perskaityti. Trečiasis – apie profesijas mažiesiems, o ketvirtasis stalas – kelias į Poeziją! Ir niekada nepamiršk – ką skaitai, perskaitei ir sužinai, gali dalintis.

  Lietuvių kalbos mokytoja Donata, kaip tik skaitykloje su penktokais pasidalijo tuo, ką jau sužinojo iš knygų. Beje, 5-okai noriai dalijasi kas juos sudomino, rekomenduoja perskaityti ir draugams įdomią knygą.

  Netradicinė 3-4 klasių mokiniams pamoka ,,Vėjo žadinimas“ – teksto suvokimo užsiėmimas. Dalyviai tekstą skaitė kartu ir atskirai, atsakinėjo į klausimus, išsakė savo nuomonę, reiškė emocijas.  3 a klasė spėjo net iliustruoti, nupasakoti veikėją. 4 a klasė piešė vorus, pristatė jų sandarą.

  Emocinio ugdymo klasės valandėlė ,,Ką aš jaučiu...“ 7 b klasėje stiprino jausmo sampratą. Kiekvienam mokiniui  burtų keliu teko vienoks ar kitoks mus dažnai aplankantys jausmas. Mokinių atsakymus, pastebėjimus tikslino, pildė mokyklos psichologė Alvyda bei klasės auklėtoja Jolanta. Kitą dieną per dailės pamoką kiekvienas mokinys gavo užduotį: kuo įtaigiau pateikti padiktuoto žodžio esmę/emociją nevaizduojant nieko konkretaus ir kol kas piešė be spalvų. Vien per intuityvų ,,pėdsaką“, paliekant įvairiais įrankiais: teptuku, medžio šakele, pirštais, audinio skiaute, kartono kortele ir t.t. Kokie vaizdiniai iškyla prieš akis galvojant apie nerimą, drąsą, smalsumą ir t.t. – smalsu?

  ,,Mažojo princo įkvėpti“  - etikos tiesiog pamoka – kas ir kaip! Žinoma, pagal A. De Sent-Egziuperi knygą ,,Mažasis princas“, kurią pasiūlė 5 a ir 5 b klasės mokiniams mokytoja Asta. O toliau skaitė – visi, nagrinėjo ištraukas, kalbėjo, diskutavo. ,,Kėlėsi“ iš Žmonių planetos į Mažojo princo erdvę. Ilgai teko žvalgytis, kur itin atsakingai prijaukinta Rožė. Susirado ir kūrė palinkėjimus-komplimentus. Ne bet kur – ant spalvotų kortelių. Suprantama, kiekvienas ėmėsi atsakingos veiklos, rinko žodžius, kad sumažintų savo spyglius. Nuo bet ko viduje spygliai nelinksta... Be abejo ir kiti bibliotekos lankytojai galės perskaityti palinkėjimus-komplimentus ir pasijusti saugiau, geriau.

  Knyga viena iš taikos ir harmonijos priemonių!  Skaitydami ne tik mes patys keičiamės, bet ir draugus pamatome kitokius. Pasidaliję perskaityta idėja, aplankę veikėją, pabuvę vieni šalia  kitų, mes drąsiai reiškiame savo nuomonę, randame gyvenimo tikslą. Gerų  knygų – ir sykiu kurkime taikų, darnų pasaulį.

 Lietuvių kalbos mokytoja Ieva Sigita Naglienė,

bibliotekininkė Vanda Kuzienė