Susitikime su viceministru aptarti mokyklų bibliotekų klausimai

 Birželio 11 dieną vyko nuotolinis Lietuvos mokyklų bibliotekų darbuotojų asociacijos (LMBDA) valdybos susitikimas su ŠMSM atstovais. Susitikime dalyvavo viceministras Ramūnas Skaudžius, mokymosi visą gyvenimą departamento direktorius Julius Jakučinskas, neformalaus švietimo

skyriaus vedėjas Tomas Pūtys, pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus specialistė Elona Bagdanavičienė ir kiti. Susitikime LMBDA valdyba išsakė mokyklų bibliotekininkams aktualias problemas, kėlė klausimus dėl mokyklos bibliotekos veiklų integravimo į ugdymą. LMBDA pirmininkė Žaneta Pratusevičienė atkreipė dėmesį, kad labai svarbu, siekiant geresnių mokinių mokymosi pasiekimų, kryptingai ir sistemiškai (o ne organizuojant atskiras edukacijas) vykdyti skaitymo skatinimo, medijų raštingumo veiklas. Kalbėta apie ŠMSM sudarytos darbo grupės mokyklų bibliotekų klausimams spręsti veiklos tęstinumo problemą: besikeičiant valdžioms darbo grupių veikla nutrūksta, nebaigta ruošti Mokyklos bibliotekos koncepcija, Pavyzdiniai mokyklos bibliotekininko pareiginiai nuostatai. Kadangi yra didelis atotrūkis tarp teisinio reglamentavimo ir realios mokyklų bibliotekų veiklos, LMBDA iš mokyklų bibliotekininkų sulaukia labai daug įvairiausių klausimų. LMBDA valdyba nepajėgi atsakyti į šiuos klausimus, todėl LMBDA pirmininkė Ž. Pratusevičienė susitikime kalbėjo apie atsakingo už mokyklų bibliotekas ministerijos darbuotojo svarbą. Nutarta, kad laikinai LMBDA valdybai bendradarbiauti su ŠMSM padės J. Jakučinskas. Ministerijos atstovai pažadėjo surengti dar vieną susitikimą, kuriame bus konkrečiau aptarti mokyklų bibliotekų klausimai.

  Daug buvo kalbėta apie moksleivių skaitymo skatinimo veiklas ir mokyklų bibliotekų įsitraukimą į jas. Valdybos narė Renata Miškinienė kalbėjo, jog skaitymo skatinimas turėtų tapti integruota nuolatine

ugdymo(si) veikla, kas padėtų gerinti mokinių raštingumo pasiekimus. LMBDA turi konkrečių pasiūlymų, kuriuos nori su ministerijos pagalba įgyvendinti. Todėl buvo nutarta į Skaitymo skatinimo programos sekančio etapo veiksmų plano rengimą įtraukti ir mokyklų bibliotekų atstovą.