Kokias paslaugas gali teikti mokyklos biblioteka nuotoliniu būdu?

  Štai ir atėjo ta diena, apie kurią diskutavome kelis dešimtmečius: „Ar išliks popierinė knyga, ar reikės bibliotekų, jei visi skaitys skaitmenines knygas ir naudosis internetu?“

  Karantinas verčia skubiai permąstyti savo paslaugas. Popierinė knyga būtų labai paklausi, tik ją nėra kaip perduoti. Ką gali pasiūlyti biblioteka šiomis sąlygomis? Kokių naujų įgūdžių reikia bibliotekininkui? Ar liksime tik knygų išdavėjai, ar sugebėsime greitai persiorientuoti ir būti reikalingi šiuo laikotarpiu?

  Mes mokyklą aprūpiname mokymosi ištekliais – vadovėliais, skaitmeniniais ištekliais, papildoma literatūra. Šiuo metu mūsų pirmoji užduotis surinkti ir paskelbti bibliotekos ar mokyklos puslapyje, per feisbuko grupes skaitmeninių vadovėlių, grožinės literatūros, audio knygų nuorodas. Dabar visi tomis nuorodomis dalinasi, bet reikėtų atsiminti, kad mūsų vaikų socialinių tinklų informacinis laukas visiškai kitoks nei mūsų, jiems reiktų aiškiai atrinkti, sugrupuoti ir vienoje vietoje pateikti reikalingą informaciją. Tikrai nereikėtų vadovautis principu - kuo daugiau, tuo geriau. Jei mokykloje mokosi jaunesni vaikai, ta informacija svarbi ir tėvams. Kadangi visa veikla keliasi į internetą, galima paskelbti ir saugaus interneto naudojimo nuorodas.   

  Pagalba mokytojui - mokyklos bibliotekininkas gali pasiūlyti mokytojams surasti fonde arba elektroninėj erdvėj informaciją, nuskenuoti, nufotografuoti, nusiųsti mokytojams ir mokiniams. Šiuo metu mokytojai rengia nuotolines pamokas. Reiktų pagalvoti ir apie tai, kokiu būdu bus pasiekiama ta medžiaga, jei mokytojas staiga susirgs. Biblioteka galėtų būti atsakinga už tokių pamokų kaupimą. 

  Informacinės pagalbos teikimas – pagelbėti tiems, kam nesiseka surasti informaciją ar prisijungti prie nuotolinio mokymosi platformų. Mokykloje turėtų būti paskirti komunikacijos ir informacinės pagalbos koordinatoriai. Mes galime padėti savo kompetencijų ribose.

  Skaitymo skatinimas – karantino metu patraukti skaityti yra žymiai lengviau. Galima susigalvoti įvairių būdų, konkursų, viktorinų, garsinio skaitymo, knygų aptarimų. Labai svarbu netgi susirašinėjimas asmeniškai su vienu ar kitu skaitytoju, socialinių ryšių išlaikymas. Galima pabandyti naudojantis mokykloje pasirinkta nuotolinio mokymosi platforma susikurti savo skaitytojų grupę, naudotis įvairių programėlių pagalba.

  Visų mūsų laukia dideli iššūkiai. Atminkim, kad bendravimas kaip niekad svarbus. Šie pasiūlymai taip pat atsirado pasitarus su kolegėmis. Galbūt ne viskas bus pritaikoma konkrečioje mokykloje, galbūt mokyklų administracija skirs kitokių įpareigojimų mokyklos bibliotekininkei, nuolat atsiras naujų idėjų. Virusas atsitrauks, o tai ką nuveiksim šiuo laikotarpiu, išliks. 

Žaneta Pratusevičienė, LMBDA pirmininkė